Rally

Alla inlägg den 7 september 2011

Av - - 7 september 2011 21:08

Yay, äntligen klar! Har laddat upp bilderna igen som jag hade råkat ta bort.
Kan ha blivet fel bild eller något. för visste inte vilken som skulle va vart riktigt men jaja. Tror det mesta blev rätt!


Omg. Var ju hos veterinären idag. Hon i kassan/receptionen trodde hon hette Sally ^^
Inne hos veterinären :  Jag sa de ställen hon skulle kolla osv. men hon kolla även andra saker som ex. hjärtat och det banka jätte mycket ^^ min Rallan var rädd och stressad..
Iaf, sen när när hon skulle kolla Rallsans kind tänder så stoppa hon in en grej i hennes mun. haha , min sötnos börja tugga på den xD hihi..
det som var positivt var att de jag trott var dåliga saker. var bara okej/ eller vanligt hos kaniner. Det jag menar är att Rally inte hade några fel.. utom..

öroninflammation i vänster öra och jag ska ge henne örondroppar!
(hehe, vad menas egentligen med att de är har öroninflammation, ja vet att de är en bakterie i örat för de sa hon. men a, är de farligt? )
 äääh, kan skriva så som jag fick det utskrivet på papparet.


Rally har öroninflammation i vänster öra. Ge droppar enligt recept.
Rally har också pododermatit, dvs skador på huden på hasorna. Troligen slits hasorna av mattorna i huset. fundera på om de finns någon sträv yta som kan orsaka slitaget.
Lycka till med Rally !



Så i morgon ska jag hämta ut recept från apoteket! ( det stängde innan jag hann fram :P )  de jag tyckte var weird var att hon inte sa något om hennes sår tassar. hon tyckte de var lungt. om jag bytte mot andra mattor. typ. är de sant? för har läst att sårtassar ej är bra.nåväl


Men hallå! Rallan har en liten dubbelhaka. Jag har alltid trott att de var för att hon var lite tjock. så har tränat henne lite extra ute. Men hon sa , veterinären, att de var hormoner och eftersom Rally är en tjej var det p.g.a det.
En till sak. Veterinären sa att rallan var lite rund.. bara lite .. men hon sa med också att hon hade fina muskler och att det märks att hon får springa lös :)
hihih.


Min plånbok är typ tom.
Det kostade 875 (jäkla :P ) kr.
Men men ! ska inte klaga.
Det viktigaste är att Rally kommer må bra !
Det är viktigaste ! :)


kvällens bild på bebis.


 



   



Av - - 7 september 2011 07:32

hej hej :)
Skrev ett dåligt inlägg igår. Med fula ord. hihi    
(förlåt) men jag tog bort det ... ifall ni undrar..
Så ni vet...
Jag sätter in bilderna i kväll igen ! fall ni undrar vart de tog vägen ..Råka  ta bort dom !  
Jaja. Eftersom jag slutar halv fyra idag ( !?!?! ) och ska till veterinären , kommer jag blogga dåligt. Men skriver i kväll igen och lägger ut bilder till alla inlägg igen... suck. HIHI, ledsen för ett ledsent inlägg som denna dag är. De spö regnar.

Okej det är inte ett ledsen dag.. Men är jag konstig? jag gillar när det regnar, hihih. det är mysigt.. Och jag gillar att cykla/gå när det regnar. Am i Weird ?
haha. jaja. .. Rallan sitter på toan och jag ska käka frukost nu ^^ så ses i kväll !


and also bye from Rally !


 
    


Tidigare månad - Senare månad

Translate

Presentation

:)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Rally

 

                                                        

                                                                       

        


Ovido - Quiz & Flashcards