Rally

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Veterinären ( långt inlägg.. )

Av - - 29 november 2011 12:14

Hejhejhej...
Jag skrev inget i går för hade mycket att göra.
På morgonen i går så sa veterinären, här där jag bor att jag skulle komma tillbaka igen och så, men dom hade ingen tid förens kl 16.30, så a. När jag kom dit, (möte min pappa för man var typ tvungen att ha en förälder tror jag, men aja. ) så då kollade hon snabbt och sa att jag skulle åka till roslagstull, om nån vet ? a. Men vi fick gå in på akut, och fick vänta hel länge, typ nån timme å mer.
Men iallafall, så när de var vår tur så kollade hon på rally och sa att det var konstigt att jag fick använda sån där örondroppar, och att jag skulle sluta med det, plus antibiotikan.
Men en sak jag inte fatta. För hon veterinären hos oss , när hon kolla lite snabbt i hennes öra så sa hon att det var jätte "fult", men hon i roslagstull sa ett det såg helt ok.
Förvirrad.
Men okej jag tror hon på roslagstull vet bättre, eller de verkade typ som att hon visste vad hon höll på med hehe.
Men aja.
Så efter hon kollat på Ralls så sa hon att dom skulle ge massa mediciner, typ, för att få igång magen och så att hon skulle börja bajsa och äta. Sen efter ett tag kom en annan tjej in och gav Rallsan lite mediciner i nacken för att det skulle hinna värka fortare, sen fick hon dropp och nån gul vitamin sak som lossnade och jag råka få det på mig haahah det var rätt kul, fast synd om henne, det såg ut som hon kände sig ganska dum. .. men
Hihih hon fick värsta knölen vid nacken men sen när jag kom hade vätskan åkt ner till dubbelhakan sååå, haha kolla in vilken påse ;) 
   


Iallfall vet ni hur mycket mediciner jag ska ge ??
Dessa ska jag ge 3gånger per dag.
  
    
och sen dessa två ( ena är metacam ) som heter primperan och prepulsid.
 
och denna är smärtstillnade som hon bara ska få en gång per dag.
 
 jaaupp. Det är ganska massa.
Sen på när jag ändå var på apoteket handlade jag zinkpasta för hennes tassar , som Johanna tipsa om ;D
var det denna du menade? ^^


Och eftersom Rally inte heller äter så får jag stöd mata henne med critical care men hon gillar typ inte att svälja det .. :S Men jaupp. Juste, till Carola ;)
Hehe tack- och fick ditt brev idag fast nu har jag ju cc hemma och dom hade det tydligen på djuraffären så om du kanske vill ha de du skicka så behöver jag ju din adress ;) men iaf. Tack ^^


Juste, glömde nästan. För hennes öga tar hon ögondroppar som jag skulle hämta ut.
 


Jaja, ska snart ge henne medicin igen och mata med cc.
 
Hihi vet ni vad allt gick på ? på roslagstull med akut blev allt typ 2900kr och jag hade inga pengar med mej :O och trodde man kunde betala med räkning men nepp, så min pappa betalade så länge. Mamma typ "dampa" när jag kom hem, och sa att jag inte skulle alls ta ut pengar från mitt sparkonto, men aja. Mormor och mamma asså de säger, " hon läker sig själv, tänk hur det är i naturen". Dom två är så jobbiga, Dom tror dom kan och vet allting och om rally, vad som är bra för henne och allt. oh. men jag tror faktiskt jag vet bättre, jag menar, mamma vågar inte ens röra ralls ( ;(  ) . idag gick vi till nordea och tog ut pengar från mitt sparkonto och då gav jag pappa pengar för att han betalade så länge och seeeen, mamma tog ut 4000 kr från mitt konto , och igår sa hon att jag inte alls skulle ta ut pengar från kontot. Jag svär att hon kommer köpa julklappar för dom så länge och sen 'betala tillbaks'. OMFG.
Men aja vem bryr sig. Kolla in sötisen, jag skulle göra ett "kanin paket " när jag ger medicinerna.
hon ser lite rädd ut...
 


Jajaja, vet knappt vad jag har skrivit för att jag är så seg, tror denna inlägg har tagit typ två timmar xD hehe.
kolla in henne nu xD
hon flyttade håll ;D
   
ska bara säga att hon har ätit massa persilja och en broccoli och en liten bit tomat, så jag hoppas det blir bättre. än har hon inte bajsat.
tack för er alla snälla hihhihi kram.
 

 
 
Carola

Carola

29 november 2011 19:03

Nu håller vi tummaar och tassar för att Rally ska krya på sig!
Fick ditt mail och har sänt svar.

Tror att Rally är i goda händer hos din veterinär och du har en del jobb framför dig nu med matning och medicinering. Men det fixar du!
Man orkar och gör allt när det behövs för sina små älsklingar.
Hälsa Rally

http://www.tricken.se

-

29 november 2011 19:33

Aa tack!;D
jo tror de med, hihi ja de e klart- allt för ens bebisar xD
A :)
kram

 
Tessan

Tessan

29 november 2011 19:54

Krya på dig Rally!!!

http://kaninfamiljen.com

-

29 november 2011 20:01

hihi, hon tackar :D

 
Johanna

Johanna

30 november 2011 19:24

Jösses vad grejer O.o Zinkpastan är rätt! Hoppas hon blir bra nu!!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

-

30 november 2011 20:39

joo vet :O
ah oki :) jaupp!tack ^^

 
Karin

Karin

3 december 2011 11:59

Du kan hälsa din mamma att man enligt svensk lag är skyldig att ta ett djur till veterinär när det är sjukt, så du gjorde helt rätt!

http://www.kaninen.nu

-

3 december 2011 12:50

Aa hih tack typ ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - - 29 januari 2012 19:36

Har slutat blogga, fast, Hogge, tror ja de va ,hihihi, ville se lite bilder ibland sååååå, lite snö bilder varsågod xD             ...

Av - - 14 januari 2012 12:42

Okej. jag ska sluta blogga.. ( ;(  ) för har nt tid och såå plus sen massa plugg..... men kommer nog har kvar denna, ifall jag skulle börja igen, elr om nån skulle vilja.. typ kommentera elr nått... Så jaupp. hejdåå... ;( ;) här kommer masssaa mega m...

Av - - 31 december 2011 13:26


hejhejhej, orkar nt blogga för har ... LOOOOOOV :D :D så jaupp. bloggar väl sen när jag börjar skolan elr nått xD men aja..... God nytt år, typ ;D åh juste, ni vet ralls öga, den är bättre så hon kan blunda nue     jaja bye bye bye..   ...

Av - - 26 december 2011 19:47

      ....hade ändå inget spec. att skriva om ;)

Translate

Presentation

:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Rally

 

                                                        

                                                                       

        


Ovido - Quiz & Flashcards