Rally

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

frågor och morgon bild ;D

Av - - 26 november 2011 10:34

Okej jag har tre viktiga frågor.
- ska man verkligen kunna höra kanin magar typ kurra, eller den gör ljud ? :O
jag tror att jag har läst att den inte ska det, så jaupp. kan den ?????? för hon bajsar inte löst xD
- och före andra, hon käääkar inte, inte hö, inte grönsaker inge pelets, bara en godis bit jag gav !
och det ser inte ut som hon har druckit  nått heller.
Såååå jag har lite panik. heh.
- Hon gör ingenting utom att bara sitta, fast nu ligger hon ( 1 gång idag ) eller är i sitt hus, eller buren...
Vaaad skaaa jaaaag gööööra ??????????       

Jag har typ massa mycket mega panik......

Här e en bild på sötis från igår, innan vet.
   
   

juste, hallå hennes öga har inte blivit bättre, kan kaniner sova med ett öppet öga ?

 
 
Tessan

Tessan

26 november 2011 11:25

Det låter inte bra att hon bara sitter och inte äter. Bajsar hon eller kan det vara stopp i magen? Gaser? Kaniner brukar inte sova med ett öga öppet och magen ska inte låta som du beskriver. Har du någon veterinär du kan ringa och rådfråga? Kolla Agria.se annars, de har telefonveterinär man kan ringa på helgen.

Hoppas allt blir bättre!

http://kaninfamiljen.com

-

26 november 2011 13:01

aha mm, hon bajsar löst som hänger kvar, om du förstår, men veterinären sa att de kunde bli det av antibiotikan. Men eftersom hon inte kan stänga ögat, då sover hon väl inte nått, e de bra ? :O
aah tack så mycket ;D

 
Carola

Carola

26 november 2011 20:27

Läste i tidigare inlägg att hon fått örondroppar och antibiotika.
Är det kanske därför hon inte mår bra. Jag har haft kaniner med öronproblem men aldrig fått utskriven de droppar jag såg på din blogg.
Kaniner är känsliga mot en del mediciner så jag hade nog hört mej för med någon kaninkunnig veterinär!
Se till att hon rör lite på sig och "erbjud" henne maten och drickat. Ibland när de är sjuka så "orkar" de inte ta sig dit där maten finns.
Krya på dig Rally!!!
Vad är det för antibiotika du fått? Jag vill inte ge dej rådet att avsluta med medicineringen men ring veterinär och fråga om det är medicinerna som kan tänkas ha att göra med att hon blivit så här.

http://www.tricken.se

-

26 november 2011 21:26

Aa, tror du ?
aha ok, vad fick du då?om du fick droppar ^^
åh okejs de ska jag ;)
tack hehe
Ja vet inte, hon sa bara att det var antibiotika som hon gjorde ordning i ett typ provrör, a de ska jag.
Tack ! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - - 29 januari 2012 19:36

Har slutat blogga, fast, Hogge, tror ja de va ,hihihi, ville se lite bilder ibland sååååå, lite snö bilder varsågod xD             ...

Av - - 14 januari 2012 12:42

Okej. jag ska sluta blogga.. ( ;(  ) för har nt tid och såå plus sen massa plugg..... men kommer nog har kvar denna, ifall jag skulle börja igen, elr om nån skulle vilja.. typ kommentera elr nått... Så jaupp. hejdåå... ;( ;) här kommer masssaa mega m...

Av - - 31 december 2011 13:26


hejhejhej, orkar nt blogga för har ... LOOOOOOV :D :D så jaupp. bloggar väl sen när jag börjar skolan elr nått xD men aja..... God nytt år, typ ;D åh juste, ni vet ralls öga, den är bättre så hon kan blunda nue     jaja bye bye bye..   ...

Av - - 26 december 2011 19:47

      ....hade ändå inget spec. att skriva om ;)

Translate

Presentation

:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Rally

 

                                                        

                                                                       

        


Ovido - Quiz & Flashcards