Rally

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

'Veterinärbesöket och blablabla / ganska lång text..

Av - - 25 november 2011 13:31

Hejhejheej..
Omg.. Nu e jag hemma och vetni vad rallan fick ?
Antibiotika.. för asså hon andades och så bra men hon fick det för hon hade nyst och så..
Så ska ta det tills det är slut.
 
och sen, hon hade tydligen inte öroninflammation typ, men hon hade massa massa massa massa klet i örat, fast jag gör rent, det gör jag, men de kommer bara mer, så var det för dom också men dom fick upp värsta klumpen, okej det kanske låter lite äckligt.. men det var som typ ett ringfinger nagel :O
 juste, hallå de gjorde rent örat med en jätte bra sak för att få upp vax och det som jag  skrev, ( klickaklicka heheh )
Den ska jag köpa i morgon för såg inte att de hade det receptfritt...


Sen när jag kom hem tog jag topps och kolla, ( varning för känsliga tittare xD hahah )
ser ni den vita klumpen ?? klicka annats på bilden.
 
Men iallafall hon fick örondroppar som jag gick och hämta ut direkt på apoteket ..
 


Och nu till hennes ena öga..
Veterinären visste inte direkt fast asså hon var ganska säker på att det hade med örat och de att göra, men asså, rally har ingen REFLEX på det ögat, panik panik.
Asså hon blinkar inte, men hon fuktar det med tredje ögonlocket, you know.
Så veterinären sa att jag skulle ta antibiotikan och örondropparna och se ifall det blir bättre med ögat eller inte skulle jag iallafall ringa på måndag.. 
Det gjorde rent med saltlösning eller koklösning eller vad det hette så det ska jag göra..
 kolla ögat ;(
   


jag har ändå panik, tänk om det inte blir bättre ? ;O ;(;(;(;(;(;(
jag känner mej som en dålig matte ! men jaja.
När jag släppte ner rallan på golvet så sprang hon runt och på toa, sen käka hon lite grönsaker,
men nuuuuuuuuuuuuu, sitter hon bara i ett hörn i buren, fast hennes dörr sak är öppen , vadå vill hon inte komma ut, vad är det ? ;( ååååååh vad ska jag göra ???? ;(
hjäälp hheheh

 
 
Johanna

Johanna

25 november 2011 15:34

Du är inte alls en dålig matte! Läskigt med ögat :S Hoppas hon blir bra fort!

http://viciousme-hogge.blogspot.com

-

25 november 2011 21:41

Det känns så ;( ja jag vet ;O tack

 
Tessan

Tessan

25 november 2011 17:20

Du är jättebra kaninmatte Matilda! Tänk så många som inte hade brytt sig om att åka till vetten med sin kanin. Finns så många som hoppas att allt ska gå över av sig själv. Rallan lever värsta lyxlivet hos dig. Ser mer ut som att du bor i hennes rum än tvärtom ju. Hi hi!

http://kaninfamiljen.com

-

25 november 2011 22:09

Hehe det känns inte så för hon har bara massa massa problem ;( jo de e sant .. :(
Haaaaaaaaahahahahhahahahahahahahaha :D
tack för svaret

 
Samson

Samson

25 november 2011 19:23

Åh stackarn, det var mycket hon hade problem med. Men hoppas det blir bättre med antibiotikan. Vi tänker på Ralls. Pussa henne massor från oss!!

http://inzoomat.blogg.se

-

25 november 2011 22:13

åh jag vet ;'''(
tack å tack ;)
det ska jag ! pussa tillbaka ;)
tack för svaret

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av - - 29 januari 2012 19:36

Har slutat blogga, fast, Hogge, tror ja de va ,hihihi, ville se lite bilder ibland sååååå, lite snö bilder varsågod xD             ...

Av - - 14 januari 2012 12:42

Okej. jag ska sluta blogga.. ( ;(  ) för har nt tid och såå plus sen massa plugg..... men kommer nog har kvar denna, ifall jag skulle börja igen, elr om nån skulle vilja.. typ kommentera elr nått... Så jaupp. hejdåå... ;( ;) här kommer masssaa mega m...

Av - - 31 december 2011 13:26


hejhejhej, orkar nt blogga för har ... LOOOOOOV :D :D så jaupp. bloggar väl sen när jag börjar skolan elr nått xD men aja..... God nytt år, typ ;D åh juste, ni vet ralls öga, den är bättre så hon kan blunda nue     jaja bye bye bye..   ...

Av - - 26 december 2011 19:47

      ....hade ändå inget spec. att skriva om ;)

Translate

Presentation

:)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Rally

 

                                                        

                                                                       

        


Ovido - Quiz & Flashcards